73.000
Views
Om RTV-gidsen onder de aandacht te brengen en een boost te geven aan ons bereik, hebben wij een combi-actie gecreëerd.
Achtergrond
Bladen.nl heeft verschillende RTV-gidsen in haar assortiment. Om deze bladen extra onder de aandacht te brengen is er een combiconcept bedacht. Met deze campagne kunnen lezers uit een overzicht van alle RTV-gidsen hun favoriet kiezen.
Doel campagne
Het primaire doel van deze campagne was om RTV-gidsen van Bladen.nl onder de aandacht brengen en zoveel mogelijk nieuwe abonnees te werven. Daarnaast wilden we het bereik van deze gidsen een boost geven in ons netwerk.
Door alle aanbiedingen van verschillende gidsen te combineren op één pagina werd een grotere doelgroep aangesproken en de campagne beter opgenomen in het netwerk. Met de propositie: “6 maanden uw favoriete tv-gids voor maar 10,-” zijn we aan de slag gegaan met de combi-actie voor diverse gidsen.
De actie is in het voorjaar gestart en daarom was het design ingericht op voorjaarssferen. Vanuit OMG werd de incentive bedacht. Bezoekers maakten kans om de fiets te winnen en elke 20e aanvraag kreeg een koelfietstas. Met deze extra incentive werd de kans om iets te winnen aanzienlijk verhoogd. Met het design speelden we in op het eindbeeld: namelijk lekker fietsen op een mooie voorjaarsdag.
Omdat de campagne goed liep is de pagina na de zomer aangepast zodat het beeld klopte bij het seizoen, er is gekozen om een herfstsfeer neer te zetten.
Met een overzichtelijk design maakten we het voor bezoekers mogelijk om een abonnement aan te vragen voor een RTV-gids. Om bezoekers over de streep te trekken hebben we verschillende verleidingstechnieken gebruikt om voor een optimale conversie te zorgen.
Attentional Bias/Mere Exposure Effect
Door veel gebruik te maken van display inzet kwam de boodschap voor onze campagne veel terug. Een boodschap die herhaaldelijk verzonden wordt zorgt ervoor dat de ontvanger de boodschap eerder onthoudt en is meer geneigd om er op in te gaan.
Conjunction Fallacy
We houden ervan om concrete informatie te krijgen. Niet teveel, maar genoeg om een goede beslissing te kunnen maken. Daarom is er een extra kopje meegenomen waarin staat wat een abonnement op een van de gidsen inhoudt.
Illusion of control
We houden ervan om controle uit te kunnen oefenen. Daarom hebben we ervoor gekozen om meerdere keuzes te presenteren. Zo creëerden we een illusie van controle (men denkt controle over iets te hebben terwijl het design de opties bepaalt).
De campagne stond tijdens verschillende seizoenen live. Binnen 7 maanden tijd heeft de pagina 73.000 bezoekers gehad en zijn er bijna 4.000 nieuwe abonnees geworven.
Views
Abonnees