Conversie optimalisatie kan worden gezien als het ontdekken en aanpakken van knelpunten die bezoekers ervaren en die hen ervan weerhouden om uiteindelijk een actie te ondernemen. Deze actie kan bijvoorbeeld bestaan uit een aankoop, inschrijving voor een nieuwsbrief of het invullen van een formulier. De laatste jaren is de wereld van conversie optimalisatie sterk in ontwikkeling. Meer en meer bedrijven zien conversie optimalisatie niet meer als het ondergeschoven kindje, maar als een strategische pijler.
Conversie optimalisatie
Om het aantal conversies te maximaliseren, moeten de landingspagina’s en campagnes continu worden geoptimaliseerd. Dit is een proces waar veel tijd in gaat zitten. Denk hierbij aan het bedenken van nieuwe concepten, verschillende testen uitvoeren, vormgeving die moet worden aangepast en uiteindelijk het analyseren van het resultaat. Wij kunnen dit gehele proces voor jou uit handen nemen. Hieronder geven we u graag een kijkje in onze werkwijze.
Neuromarketing
Wist u dat 95% van onze beslissingen in ons onderbewuste wordt bepaald?
Ons gedrag komt voort uit emotionele en intuïtieve processen in ons brein. Vaak verklaren we ons gedrag achteraf pas met ons bewuste, rationele brein. Neuromarketing gaat verder dan traditionele marketing, het richt zich op de échte aanvoerder in het hoofd van uw klant: het onderbewuste. Hiermee wordt marketing verbazend effectief. Netdirect werkt met neuro-psychologische technieken die de conversie van online marketing een boost geven.
A/B testing
De verschillende neuromarketing technieken passen we toe in al onze campagnes en testen we met behulp van A/B testen. Deze A/B testen houden in dat er twee verschillende varianten van bijvoorbeeld een campagne, advertentie of inschrijf formulier worden getoond aan de consument. 50% van de consumenten ziet variant A en 50% ziet variant B. De variant die na een x-aantal dagen het beste presteert blijft live staan.
Heatmaps en klikgedrag
Naast de A/B testen maken we gebruik van heatmaps om het kijk, scrol- en klikgedrag van de consument te meten. Een heatmap kan worden gezien als een hittekaart; het geeft aan waar de consument zich op focust. Wanneer na de eerste test blijkt dat de focus van de consument niet ligt waar u die wilt hebben, dan kunnen hier aanpassingen in worden gedaan om het aantal conversies te optimaliseren.
Benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen?
Laat hier uw naam en e-mailadres achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op!